אוכל בריא לילדים

אוכל בריא לילדים – כבר מזמן לא בעיה

אכילה נכונה אשר כוללת את כל אבות המזון הינה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות של הילדים שלכם ובמידה והם לא מקבלים את הרכיבים הדרושים הם עלולים לסבול מקשיים אורתופדיים, בעיות גדילה והתפתחות וכו'. מעבר לזאת, חשוב להפחית אכילה של מזונות מסוימים אשר אינם תורמים להתפתחות וגורמים להשמנה.

ההשמנה פוגעת בבריאותו של הילד (עלולה לגרום לכולסטרול גבוה, לחץ דם, קושי לזוז ולבצע פעילות גופנית ועוד). כמו כן, פוגעת ההשמנה במעמדו החברתי – פגיעה אשר עלולה להמשך גם בגילאים מאוחרים יותר ולגרום לחוסר ביטחון, דיכאון וכו'.

בשל הסיבות הללו חשוב לדאוג לילדים וללמד אותם אילו מאכלים חשוב לאכול ומאילו מאכלים אפשר לאכול במידה מעטה, התהליך לא פשוט אך חשוב לבצעו, גם אם הוא כרוך בחוסר נעימות ובחיכוכים. כמובן שיש לעשות זאת בלי לפגוע בילד, בלי להלחיץ אותו וחלילה בלי להעליב אותו.

אז מה חשוב לאכול?

המרכיבים החשובים להתפתחות הילד הינם: פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים, ברזל, סידן ופירות וירקות מכל הצבעים, כמובן שיש להקפיד גם על הכמויות.

מהו אוכל בריא לילדים?

 להלן הסבר ודוגמאות של כל אחד מהמרכיבים:

פחמימות מורכבות – הפחמימות המורכבות מספקות לגוף אנרגיה, סיבים תזונתיים אשר מסייעים לעיכול וגורמים לילד לחוש שבע וויטמינים מסוג B אשר אחראיים על תהליכים מטבוליים ומערכת העצבים.

חשוב להבדיל בין פחמימות פשוטות ובין פחמימות מורכבות שכן בניגוד לפחמימות המורכבות אשר מסייעות לגוף, גורמות הפחמימות הפשוטות לעלייה מהירה ברמות הסוכר- עלייה שצונחת במהירות וגורמת לילד להיות רעב לאחר זמן קצר. את הפחמימות המורכבות ניתן למצוא בבטטה, חומוס, שעועית, לחם שעשוי מדגנים מלאים, קוסקוס ועוד.

חלבונים – החלבונים מאפשרים לגוף לבנות שרירים ורקמות חדשות, כמו כן הם מסייעים לגוף להלחם בזיהומים, מווסתים את כמות המים בגוף , מובילים חמצן ומזון אל התאים ומהתאים, מהווים חומרי גלם שבונים הורמונים כמו למשל – הורמון הגדילה ועוד.

מחסור בחלבון יגרום להפרעה בהתפתחות הגוף ובהתפתחות המנטלית, יגרום לפגיעה במערכת הנשימה והלב, לירידה של מסת השריר, לעייפות, לנשירת שיער, לירידה בטמפרטורת הגוף ואפילו למחלת קוושירקור. המחלה פוגעת ביכולת ההתגוננות של הגוף במצב זה הוא לא יכול להתמודד עם זיהומים ועלול להידרדר עד למוות. את החלבונים ניתן למצוא בביצים, קטניות, עוף ובשר דלי שומן ועוד.

שומנים – לשומנים יצא שם שלילי אך יש להבחין בין שומנים שמיטיבים עם הגוף ובין שומנים שאינם בריאים לגוף. כמו כן, יש לשים לב לכמות הצריכה של השומנים. השומנים מספקים לגוף אנרגיה מרוכזת, מהווים חומר מבודד, ממיסים ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין D וכו' ובונים את הגוף. את חומצות השומן החיוניות ניתן לקבל רק דרך האוכל משום שהגוף לא מסוגל לייצר אותן. השומנים חשובים מאוד לתפקודו של המוח, ליצירת הורמוני מין, ליצירת עצמות חזקות ועוד.

חשוב להפחית את הצריכה של השומן הרווי ושל שומן טראנס – שומנים אלו נמצאים בבשר שמן ועוד ולצרוך במקומם שומן חד בלתי רווי (נמצא למשל בשמן זית) ושומן רב בלתי רווי (נמצא בשמן זרעי ענבים, שמן אגוזים ועוד). השומנים הטובים מסייעים להפחתת הכולסטרול הרע (LDL) ומעלים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL). כמו כן, רצוי לצרוך אומגה 3 שקיימת בדגי טונה, דגי סלמון ועוד.

ירקות ופירות – חשוב לצרוך פירות וירקות שאינם מעובדים משום שחלק מהירקות מאבדים ויטמינים ומינרלים במהלך הבישול וכו'. כמו כן, חשוב לבחור בפירות וירקות צבעוניים משום שלכל צבע מכיל יתרונות משלו- הצבע האדום של העגבנייה למשל מסייע במניעת סרטן, הצבע הירוק שנמצא בירקות ירוקים וכו' מסייע לבריאות כלי הדם והלב ועוד. הפירות מספקים ויטמינים וסיבים תזונתיים, מקלים על בעיית העצירות, מפחיתים את רמת הכולסטרול, יוצרים תחושת שובע ועוד.  מומלץ לצרוך כ – 5 ירקות ביום וכ – 3 פירות ביום.

ברזל –  התפקיד של הברזל הוא ליצור המוגלובין בדם ובשריר, בצורה זו יכול הגוף להעביר את החמצן אל התאים. נוסף על כך, הברזל מסייע לחלבון בתהליך חילוף החומרים ושומר על האדם מבחינה שכלית וגופנית. אדם שלא מקבל מספיק ברזל עלול לסבול מאנמיה, בעיות גדילה, בעיות בהתפתחות המוח, עייפות, בעיות בריכוז, נשירת שיער וכו'. ניתן למצוא את הברזל בדגים, קטניות, בשר, טחינה, חלמון ביצה, תפוחי אדמה, ירקות ירוקים, דגנים מלאים ועוד.

סידן – הסידן חשוב לבניית העצמות והשיניים. כמו כן, הוא מסייע לתפקוד מערכת העצבים – יכולת ההולכה של העצבים, קצב הלב, מנגנוני קרישת הדם והתפקוד של בלוטת התריס. ניתן למצוא את הסידן בגבינה לבנה, ברוקולי, טחינה, גרעינים, זרעים, שקדים ועוד.

אוקי, הבנו מהם המזונות החשובים ומאילו מזונות יש להיזהר אבל מה קורה כשהילדים לא נמצאים בבית?

כל עוד הילדים נמצאים בבית אתם יכולים לפקח על האכילה – כך שבמרבית המקרים ארוחת הבוקר והערב לא מהוות בעיה מבחינה זו. ארוחת בוקר איכותית תכיל פחמימות מורכבות – כמו דגנים או לחם מדגנים מלאים, חלבון – כמו למשל – גבינה או ביצה, מנת שומן וירקות. בנוגע לארוחת הערב חשוב לציין כי מומלץ לאכול את ארוחת הערב יחד משום שבמרבית המקרים הילדים שאוכלים ארוחה עם ההורים אוכלים בצורה מאוזנת יותר מאשר ילדים שאוכלים בזמנים שונים או בחוץ. כמו כן, חשוב לתת לילדים לשתות הרבה מים וחשוב להפחית את צריכת המשקאות הקלים.

אך מה לעשות כאשר הילדים נמצאים בגן או בבית הספר? לשמחתנו, ניתן למצוא חברות קייטרינג איכותיות אשר מקפידות להכין אוכל בריא לילדים ומספקות ארוחות נפלאות אשר עונות על הצרכים שלהם מבחינה תזונתית ומבחינת הטעם. אחת החברות האיכותיות הינה – "דלי קייט" אשר קיימת כ – 10 שנים. החברה מקפידה לייצר ארוחות מגוונות, צבעוניות וטריות אשר יהיו טעימות לילדים. כמו כן, החברה משלבת בין מזונות שמסייעים לספיגת המינרלים והויטמינים החיוניים. חומרי הגלם בהם משתמשת החברה הינם איכותיים ביותר ועומדים בדרישות של משרד החינוך ובתקנים המחמירים ביותר.

בין מגוון הארוחות יוכלו הילדים לאכול חזה עוף איכותי שנאפה בתנור ללא שומן, בשר בקר איכותי, שעועית לבנה ברוטב עגבניות, קוסקוס מלא, ירקות, גרגירי חומוס ועוד. האכילה בגן או בבית הספר תוכל להפגיש את הילדים עם מרקמים וטעמים חדשים. כמו כן, האכילה תפתח עצמאות ותתבצע בשעות קבועות.

אורח חיים בריא מגיל צעיר

אוכל בריא לילדים כדרך חיים

כאשר הילדים אוכלים אוכל בריא מגיל צעיר ורוכשים חינוך לתזונה נכונה הם מתרגלים לאכול באופן נכון אשר יסייע להם בגילאים מבוגרים יותר – רמת הויטמינים של הילדים תהיה טובה ותמנע מחלות, הסידן יתרום לחוזק העצמות והשיניים וכו' – בצורה זו ניתן להקטין את הסיכויים של הילד לסבול מהפרעות אכילה ואף אנורקסיה או בולימיה אשר הפכו להיות תופעה קשה ביותר.

נוסף על כך, תסייע האכילה הנכונה במניעת מצבים של דלדול עצם, התפתחות בעיות התנהגות ובעיות פסיכולוגיות, מחלות, השמנה וכו'. נוסף על האכילה הנכונה יש לשלב פעילות ספורטיבית.

בחירה בחברת קייטרינג איכותית תאפשר לילדים לקבל את כל אבות המזון הדרושים להם ואתם – ההורים, תוכלו להיות בטוחים שילדיכם מקבלים מזון איכותי ולא צורכים מאכלים שמעודדים השמנה כמו למשל – לחמניות שעשויות מקמח רגיל, מעט ירקות, מזון מעובד, שוקולד למריחה וכו'. אנו ממליצים לכם לבחור את חברת הקייטרינג המתאימה ולסייע לילדכם לגדול, להתפתח ולהתרגל לאורח חיים בריא.

 

Share This
תפריט עמודים
×